آیامی توان آیات قرآن وحدیث رااگر درقرآن وسنت وجود نداشت ازعلم ثابت کرد.

 

الحمدلله،

 

خیر، زیرا:

 

اولا: دین یعنی قال الله و قال رسول الله صلى الله عليه و سلم، و دین مجموعه قوانین و احکامی است که از آسمان برای راهنمایی بشریت نازل شده و مجال عقل و علم بشری در آن نیست و نمی تواند دخل و تصرفی داشته باشد، و مشرع آن دارای علم مطلق است، و علم ناقص بشری نمی تواند دخل و تصرفی در آن داشته باشد.

 

دوما: خود علم بشری یک پدیده نسبی است، یعنی ثوابت علمی نادر هستند و غالبا بر اساس تجربه و فرضیه هستند که چه بسا پس از گذشت چندین دهه زیر سوال بروند، چنانکه اخیرا فیزیک دانان معاصر نظریه انشتین را (E=Mc2) رد کرده اند! یعنی فرمولی که تا امروز به آن عمل می شد، اکنون مورد انکار دانشمندان قرار گرفته است! پس علم نمی تواند معیار و محکی برای کتاب و سنت باشد.

 

سوما: این تفکر و نظر بدعت است و تابحال احدی از اهل علم چنین معیاری را برای نصوص بیان نکرده اند! و پیامبر صلی الله علیه وسلم فرمودند: « ..... فعليكم بسنتي و سنة الخلفاء الراشدين المهديين،تمسكوا بها وعضوا عليها بالنواجذ، واياكم و محدثات الامور فان كل محدثة بدعه، وكل بدعة ضلالة».( ابو داوود -امام احمد-ترمذي- ابن ماجه- صحيح).

 

یعنی: ...پس بر شما باد به پيروی از طريقهء من، و طريقهء خلفای راشدين که آنها هدايت کنندگان اند، بر آن با دندانهای کرسی خويش گزيده و آنرا محکم گيريد، و بر شما باد که از امور بدعت دوری کنيد، زيرا هر بدعتی گمراهی در پی دارد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: آیامی توان آیات قرآن وحدیث رااگر درقرآن وسنت وجود نداشت ازعلم ثابت کرد. ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 10 اسفند 1398برچسب:علم ودین-اهل سنت ,قرآن,حدیث,اس ام اس,نیوتون,علم, | 9:22 | نویسنده : عبدالوارث ملازهی |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • کینگ بلگ